En cas que hagueu d'ingressar, adreceu-vos al Punt d'Informació. Allà us indicarem quina és la vostra unitat d'hospitalització i, un cop allà, tramitarem la documentació al Servei d'Admissió. Haureu d'acreditar-vos amb la Targeta Sanitària Individual. En cas de no disposar-ne, podeu utilitzar el DNI, el llibre de família o el passaport. El personal sanitari us informarà del funcionament de la unitat i, a l'habitació, trobareu la Guia d'hospitalització.
Us comunicarem per telèfon el dia i l'hora que teniu programada la intervenció. En aquesta trucada, també programarem el preoperatori i la visita amb l'anestesista i/o infermera quirúrgica, cita en la qual us informarem dels requisits d'ingrés.
Si ingresseu el dia abans de la intervenció, adreceu-vos al Punt d'Informació. En el cas que ingresseu el mateix dia, adreceu-vos a la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés. A ambdós llocs, us indicarem quina és la vostra unitat d'hospitalització i, un cop allà, tramitarem la documentació al Servei d'Admissió. Haureu d'acreditar-vos amb la Targeta Sanitària Individual. En cas de no disposar-ne, podeu utilitzar el DNI, el llibre de família o el passaport. El personal sanitari us informarà del funcionament de la unitat i, a l'habitació, trobareu la Guia d'hospitalització.
Us comunicarem per telèfon el dia i l'hora que teniu programada la intervenció. En aquesta trucada, també programarem el preoperatori i la visita amb l'anestesista i/o infermera quirúrgica.
Quan arribi el dia, adreceu-vos a la Unitat de Cirurgia Sense Ingrés.
En cas d'emergència, truqueu al 112.
Per a qualsevol consulta sobre salut, truqueu al 061 Catsalut Respon.
Recordeu que les urgències es classifiquen en diferents nivells.
Si teniu un problema de salut que es pot resoldre amb una visita al metge de capçalera, adreceu-vos al vostre Centre d'Atenció Primària, al Punt d'Atenció Continuada. Allà, aneu al servei d'Admissió. Un professional qualificat valorarà si us ha de visitar l'equip d'urgències o si s'ha de programar una visita amb el vostre metge de família o pediatra. Porteu sempre la Targeta Sanitària Individual.
L'Hospital de Figueres disposa d'un sistema d'avisos als usuaris per a les cites mèdiques a Consultes Externes o de proves complementàries. S'ofereixen dues opcions a escollir: un missatge de text al mòbil o un correu electrònic.
Tots els pacients reben dos missatges: un sms o correu electrònic de confirmació del dia i hora de la visita concertada i, 48 hores abans, un sms de recordatori d'aquesta cita.
Per comprovar si les vostres dades personals són correctes, podeu fer-ho adreçant-vos al Servei d'Admissió de Consultes Externes, de l'entrada principal de l'hospital o de l'Edifici Est. En cas de rectificació de dades, heu d'adreçar-vos al vostre centre d'atenció primària.
Quan teniu hora programada amb l'especialista, es recomana que vingueu amb cert temps de marge, ja que per accedir a la consulta, és necessari validar abans la visita. Per fer-ho, cal que confirmeu la cita mitjançant els terminals que hi ha situats a Consultes Externes i a l'entrada de l'Edifici Est utilitzant un dels tres documents:
Un cop el dispositiu us identifica, heu de seguir les instruccions de la pantalla. A continuació, el terminal imprimirà un tiquet amb el codi identificatiu i la sala d'espera on us heu d'adreçar. Allà, haureu d'esperar que el codi indicat surti en una de les pantalles d'informació que hi ha instal·lades a les diferents sales i que us permetrà saber a quin consultori heu d'entrar.
A part de validar la visita programada per al dia i facilitar el tiquet, els terminals també serveixen per obtenir un justificant de la visita o torn per ser atès al taulell d'Admissions.
En cas que necessiteu fer algun canvi o anul·lació d'una prova, visita o intervenció que tingueu programada, truqueu amb la màxima antelació possible.
Tingueu en compte que el fet de no presentar-vos sense motiu justificat comporta l'anul·lació automàtica de la visita, prova o intervenció i haureu de tornar a començar el procés.
En el moment de l'alta, que autoritza el professional mèdic, us lliurarem un informe del procés hospitalari. Per facilitar l'ingrés a altres pacients, caldrà que deixeu lliure l'habitació abans de les 12 h. Us recordem que la utilització del transport sanitari segueix únicament criteris mèdics.
Si voleu marxar de l'hospital sense una autorització mèdica, haureu de signar el document d'alta voluntària.
*RECORDEU que no es poden entrar ni flors ni plantes i tampoc menjar a les habitacions.
Estan permeses les visites les 24 hores: 2 acompanyants a les habitacions de la 1a i la 2a planta, a les habitacions de Maternitat i Pediatria es permeten un màxim de 3 acompanyants. Pel que fa als menors d'edat ingressats, cal que hi hagi un acompanyant en tot moment.
Els acompanyants han de ser majors de 12 anys, a excepció d'aquells casos en què l'equip assistencial autoritzi la visita d'un menor de 12.
Alguns pacients han de restar en aïllament en benefici propi i de la resta de pacients i dels professionals. En aquests casos, la visita d'acompanyants es valorarà en funció de cada cas.
La porta principal del centre està oberta de 7.30 h a 21 h. De 21 h a 24 h, només permet sortir.
Trobareu més informació a:
*RECORDEU que no es poden entrar ni flors ni plantes i tampoc menjar a les habitacions.
En aquest centre, l'horari de les visites és de 12 h a 20 h per a tots els dies de l'any.
Per fer rehabilitació es necessita una sol·licitud mèdica, la qual pot ser del metge de capçalera o d'un especialista.
Si creieu que podeu estar embarassada, demaneu cita prèvia amb el ginecòleg o la llevadora del vostre Centre d'Atenció Primària abans de la segona falta.
Per tenir un embaràs saludable, seguiu els controls i les recomanacions de l'equip d'obstetrícia, format per ginecòlegs, llevadores i infermeres especialitzades.
En el moment en què us poseu de part, hagueu fet o no el seguiment de l'embaràs a l'Hospital de Figueres, acudiu a Urgències, des d'on us acompanyaran al Bloc Obstètric.
Recordeu portar sempre el carnet d'embarassada.
El servei de Farmàcia de la Fundació Salut Empordà només dispensa medicaments a pacients que tenen un diagnòstic específic, i són uns criteris que fixa el Departament de Salut. És el metge que indica al pacient si ha de recollir la seva medicació a Farmàcia, i li donarà una recepta electrònica específica que haurà de presentar al servei. Per tal de recollir el medicament és indispensable portar un document identificatiu del pacient.
Aquest servei és gratuït i també està a la disposició per a resoldre dubtes relacionats amb el tractament i la medicació.
Atenció al públic (excepte festius):
Per poder accedir als serveis de l'Hospital de dia de l'Hospital d'Atenció Intermèdia Bernat Jaume cal que l'Equip Avaluador Interdisciplinari Ambulatori (EAIA) recomani l'entrada del pacient. Per fer-ho es basa en l'informe del metge especialista o del Centre d'Atenció Primària.
La “Carta de drets i deures de la ciutadania en relació amb la salut i l'atenció primària” és un contracte social entre la ciutadania i el sistema de salut. S'hi defineix què esperen les persones del sistema sanitari (drets) i, també, quin compromís hi ha com a individus actius (deures).
Els principis en els quals es basa la Carta són el reconeixement de la dignitat de la persona, la llibertat i l'autonomia, la igualtat, l'accés a la informació i el coneixement en salut, i el compromís cívic.
Hi ha diverses línies d'autobús de la ciutat de Figueres que tenen parada a prop dels dos centres. Es tracta de les línies L1 Vilatenim-Geriàtric, L2 Sud, L3 Nord i L4 Centre. Podeu consultar el mapa de línies aquí.