Si necessiteu un justificant d'ingrés, sol·liciteu-lo al Servei d'Admissió de la vostra unitat. Si és per una visita, demaneu-lo al Servei d'Admissió de Consultes Externes o bé a través dels terminals de confirmació de visita. I si és per una prova diagnòstica, a l'Admissió del servei.
Adreceu-vos a la Unitat de Documentació Clínica. Allà us facilitaran informes mèdics, resultats d'exploracions realitzades als centres o còpies de la història clínica.
En determinades circumstàncies d'especial gravetat, podeu demanar una segona opinió mèdica a un altre metge o metgessa sobre el diagnòstic o el tractament que us han donat per a la vostra malaltia. En aquest cas, la segona opinió mèdica és l'informe emès per aquest facultatiu amb la finalitat de contrastar el diagnòstic o el tractament inicial.
Per a demanar informació, podeu adreçar-vos a la Unitat d'Atenció a la Ciutadania
Les voluntats anticipades són les instruccions que una persona major d'edat, amb capacitat suficient i de manera lliure, adreça al seu metge o metgessa responsable, per tal que les tingui en compte quan la persona es trobi en una situació en què les circumstàncies que concorrin no li permetin expressar personalment la seva voluntat. També admet la possibilitat que la persona nomeni un representant que podrà actuar amb l'equip sanitari com a interlocutor, en cas que ella no estigui en condicions d'expressar la seva voluntat.
Les voluntats anticipades es recullen en un document de voluntats anticipades (DVA), regulat per la Llei 2/2024, del 6 de febrer, de modificació de la Llei 21/2000, sobre els drets d'informació concernent la salut i l'autonomia del pacient, i la documentació clínica.
Per a demanar informació, podeu adreçar-vos a la Unitat d'Atenció a la Ciutadania
La targeta sanitària individual (TSI) identifica i acredita els ciutadans com usuaris del sistema sanitari públic de Catalunya. És gratuïta i facilita l'accés als centres de la xarxa sanitària pública. També permet obtenir els medicaments finançats pel Servei Català de la Salut a la farmàcia. És personal i intransferible. Per demanar-la o renovar-la, adreceu-vos al vostre Centre d'Atenció Primària.
Qui pot demanar la baixa laboral IT (Incapacitat Laboral)?
Ens quins casos es pot demanar la baixa laboral IT?
- En el cas d'un ingrés hospitalari
Un cop el pacient està ingressat, l'administració del centre recull la informació requerida per gestionar la IT. Si el pacient segueix ingressat 7 dies després del primer dia que va faltar a la feina, el comunicat de confirmació es genera automàticament i té una validesa de 14 dies. Els següents comunicats de confirmació es gestionen a l'Atenció Primària i el seguiment dels pacients correspon als metges o metgesses de família.
- Si t'has sotmès a una cirurgia major ambulatòria
L'administració del centre recull la informació requerida per gestionar la IT. Segons el diagnòstic de la intervenció, l'edat i el CNO (codi nacional d'ocupació) del pacient es calcula la durada òptima de la baixa.
Si aquesta és inferior a 5 dies es gestionarà la baixa i l'alta en el mateix moment.
- Alta d'una IT per motiu de part
Si ingresses per motiu de part i prèviament tenies activa una incapacitat temporal des del centre hospitalari et gestionaran l'alta d'aquesta baixa per que puguis tramitar el permís de maternitat sense haver de passar prèviament per l'atenció primària.
Qui tramita la baixa i quan?
Fins quan dura la baixa?
Tota la documentació que es generi, tant la baixa com el primer comunicat, es poden descarregar immediatament des de La Meva Salut.
Podeu fer la inscripció a la Unitat de Registre de Nadons, que està situada a la planta baixa del centre.
L'horari d'atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 a 10 h.
Podeu demanar més informació al Punt d'Informació que hi ha a l'entrada de l'hospital.
Podeu adreçar-vos a la Unitat d'Atenció a la Ciutadania o bé accedir a aquest formulari que hi ha a continuació, segons quin sigui el vostre cas.
És molt important que tingueu actualitzades les vostres dades personals, ja que és la manera que tenim de contactar amb vosaltres i informar-vos de les visites i intervencions programades. Les podeu actualitzar a qualsevol punt d'Admissions de la Fundació Salut Empordà o al vostre Centre d'Atenció Primària.
Després d'una hospitalització o d'una assistència a urgències, és imprescindible que un metge prescrigui el trasllat amb ambulància per tornar a casa. El transport sanitari no urgent es fa, preferentment, amb transport col·lectiu, excepte que el metge indiqui el contrari. El centre sanitari s'encarregarà de sol·licitar el servei a l'empresa que gestiona el transport sanitari.
És el web que permet a la ciutadania disposar de la seva informació personal de salut, serveis i inclou també la informació que s'ha generat per l'atenció sanitària que us hagin prestat en algun dels centres assistencials públics. També permet realitzar tràmits i gestions en un entorn segur.
Per garantir la seguretat i la confidencialitat en l'accessibilitat a les dades, només hi tindran accés les persones de 16 anys o més que disposin de la targeta sanitària individual (TSI) i un certificat digital o un codi d'usuari que es demana al CAP.